未来プロジェクト株式会社 | 世界という選択肢をすべての子どもたちへ 園だより

園だよりnews

TOP 園だより Signs and Snowplows (January 15–19)

ISN Preschool Ueda

Comet Class

Rocket Class

Signs and Snowplows (January 15–19)

Signs and Snowplows (January 15–19)

Comet Class

Continuing our UOI lesson about vehicles, we’ve tried this week to pay attention to signs on the road when we go on walks or ride the bus. The kids have started to even shout excitedly when they see a “P” for Parking sign. Therefore, we decided to make signs on our own. Everyone chose a sign and crafted it themselves and we will display them in the hallways later.
乗り物についてのUOIレッスンの続きで、今週は散歩やバスに乗るときに道路にある標識に注意を払うようにした。子供たちは、パーキングの “P “の標識を見つけると、興奮して叫ぶようになった。そこで、自分たちで標識を作ることにした。後で廊下に飾る予定だ。

Also, earlier in the week, we got a really nice snowfall on our schoolyard, so we had a lesson about the vehicle called “snowplows” that are found in Mr. Jon’s hometown and watched a short video showing how they push the snow. The kids thought they were so cool! So we chose from a new set of vehicle toys to pretend to be a snow plows pushing the snow to clear the way.
また、週の初めには校庭に雪が積もりました。そこで、ジョンさんの故郷にある「除雪車」という乗り物についての授業と、除雪車がどのように雪を押しているのかを紹介する短いビデオを見ました。子供たちは、除雪車がとてもかっこいいと思ったようだ!そこで私たちは、新しい乗り物のおもちゃの中から、雪を押して道を開ける除雪車のふりをするおもちゃを選びました。

We started a new letter of the week, “T”, but we will learn more about it in detail next week. For now, here’s the song we’ve been working on:
今週の新しい文字、”T “が始まりましたが、それについては来週詳しく学びましょう。とりあえず、これが私たちが取り組んできた曲です:

We also had our first swim of 2024! The kids are becoming quite the swimmers!
2024年の初泳ぎも行った!子供たちはかなり泳げるようになってきた!

Here’s a couple more photos from through out the week.
この1週間を通して撮った写真をもう少し紹介しよう。

Rocket Class

We started off this week by presenting and displaying the children’s IB assignments. Everyone was eager to see their friends work and learn about their favorite events. 
今週はまず、子どもたちのIB課題の発表と展示から始まった。みんな、友達の作品を見たり、好きな行事について学んだりすることに熱心でした。

To encourage them to communicate and express more, we asked each child questions regarding their chosen events. We also delved deeper about the origins of “Hinamatsuri,” “Kodomo no Hi,” and “Setsubun” by reading a book and watching relevant clips on YouTube.
子どもたちがより多くのことを伝え、表現できるようにするため、選んだ行事について子どもたち一人ひとりに質問を投げかけた。また、「ひな祭り」「こどもの日」「節分」の由来について、本を読んだり、YouTubeで関連動画を見たりしながら、より深く掘り下げていきました。

Since we are all immersed with what we were learning, we ended the week with cuteness overload by having them wear an outfit or costume of one of the cultural events they like. 
私たちは皆、学んだことに没頭しているので、この週の最後には、彼らが好きな文化行事の衣装やコスチュームを身に着けてもらった。みんなとてもかわいかったでしょ?

Plus, for our craft activity, Rocket Class enjoyed stamping red paint on paper, pasting and drawing in order to design and make a one-of-a-kind “Daruma.”
さらに、工作のアクティビティでは、ロケット・クラスが紙に赤い絵の具をスタンプしたり、貼ったり、描いたりして、世界にひとつだけの “だるま “をデザインして作った。

Finally, for our English lessons, we studied and did an exercise for phonics “-og, -ot, -ob.” Plus, we continued to learn the past tense question,  “What did you do yesterday?” and the phrase, “I went to _____ with ____.”
最後に英語のレッスンでは、フォニックスの”-og, -ot, -ob “を勉強し、練習をした。さらに、”What did you do yesterday?” という過去形の質問と、”I went to _____ with _____” というフレーズを引き続き学んだ。

Rocket Class are becoming better and faster learners each day. Keep it going, kiddos!
ロケットクラスは日に日に学習能力が向上し、学習スピードが速くなっている。この調子で頑張れ、子供たち!